جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۴:۱۰

تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی کشور

باشگاه خبری فراساحل: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم، وزارت دفاع و ستاد دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، با هدف ارتقای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی به امضا رسیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، سجاد ویسی، دبیر گروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر گفت: پشتیبانی از انواع طرح‌های دانشگاهی و پژوهشی با هدف ارتقای علم و فناوری در بین دانشگاهیان انجام می‌شود که در این برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از استادان و کارشناسان صاحب‌نظر استفاده می‌شود. ویسی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه علم و فناوری را تقبل می‌کند که شرط اصلی آن برطرف شدن بخشی از نیاز کشور در این علوم است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به امضا رسیده است.

دبیر گروه توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی در بخش علم و فناوری اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با حمایت از استادان زبده در علوم دریایی، فعالیت‌های خود را هم‌راستا در زمینه تجاری‌سازی محصولات و گسترش تحقیقات کسب بازارهای هدف منطقه‌ای و دنیا پیش می‌برد. وی تاکید کرد: تقویت و رشد بیشتر دانشگاهیان به همراه حمایت از مراکز رشد سبب ارتباط بیشتر صنعت با فارغ‌التحصیلان شده و این کار به‌عنوان یک اهرم کمک‌حال حوزه علوم دریایی است.
ویسی ادامه داد: علوم دریایی کشور از چاپ مقالات ISI حمایت می‌کند و استادان مطرح از دانشگاه‌های مهم را برای تبادل تجربه و سخنرانی به ایران می‌آورد تا نخبگان از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت بهره کافی را ببرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی گفت: ستاد علوم دریایی از رویدادهای علمی و مسابقات دانشجویی حمایت همه‌جانبه را انجام می‌دهد تا زیرساخت‌های لازم و توسعه فناوری‌های مربوطه فراهم شود و این کار به‌وسیله ایجاد زمینه‌های بسترهای فکری و علمی در بین دانشجویان فعال در علوم و فنون دریایی میسر می‌شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت:‌ ما در حال حاضر در تمامی مناطق دریایی رفت و آمد داریم و همیشه در راستای ارتقای دیپلماسی دفاعی دریایی گام برداشته‌ایم. سیاری با بیان اینکه راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است، تصریح کرد: محل تامین هر آنچه که امروز در آن کمبود داریم، در دریاها است و اکنون در حوزه دریایی ما هیچ نیروی نظامی خارجی حضور ندارد که این نکته قابل توجهی است.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز می‌توانیم اراده کنیم و با اندکی حمایت امکانات خود برای تامین منافع مان در آب‌های آزاد را تامین کنیم و نیازی به دست درازی برای گرفتن ناوشکن و زیردریایی از سایر کشورها نداریم. فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از نظر حقوقی امکان بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: تنگه هرمز یک مکان است و اگر بخواهیم اقدامی کنیم قطعا به چارچوب حقوقی آن توجه نخواهیم کرد اما زمانی این کار را  انجام می‌دهیم که اگر قرار باشد ما منافعی نداشته باشیم دیگران هم این منافع را نداشته باشند و این اتفاق در زمان ویژه‌ای انجام می‌شود. سیاری همچنین درباره موضوع استراتژی جنگ نامتوازن در خلیج فارس گفت:‌در جنگ های امروز بحث فناوری باید در نظر گرفته شود و در صورتی که طرف مقابل در این حوزه پیشرفته‌تر باشد عملیات‌های نا هم‌تراز انجام می‌گیرد یعنی ما از دیگر توانمندی‌های انسانی، جغرافیایی یا خلاقیت‌های فردی استفاده می‌کنیم که این خواسته منطقه خلیج فارس نیست و این استراتژی در زمین هم به کار گرفته می‌شود.



  کد خبر : 4289
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :